Doelen

Met de materialen van het MOL kun je werken aan onder andere de kerndoelen Digitale Geletterdheid. 

 

De kerndoelen Digitale Geletterdheid bestaan uit drie domeinen:

- Kerndoel 22 - De leerling zet digitale technologie en digitale media in.​

A: De leerling zet digitale systemen functioneel in. ​

B: De leerling navigeert doelgericht in het digitale media- en informatielandschap voor het verwerven en verwerken van informatie. ​

C: De leerling verkent het gebruik van data en dataverwerking. ​

D: De leerling verkent AI.

 

- Kerndoel 23 - De leerling creëert digitale producten. ​

A: De leerling gebruikt passende werkwijzen bij het creëren en gebruiken van verschillende typen digitale producten. ​

B: De leerling programmeert een computerprogramma met behulp van computationele denkstrategieën.

 

- Kerndoel 24 - De leerling participeert in de gedigitaliseerde wereld.​

A: De leerling gaat veilig om met digitale systemen, data en de privacy van zichzelf en anderen.​

B: De leerling maakt weloverwogen keuzes in het gebruik van digitale technologie en digitale media. ​

C: De leerling verkent hoe digitale technologie, digitale media en de samenleving elkaar wederzijds beïnvloeden.

 

De MOL materialen lenen zich uitstekend voor thematisch en vakoverstijgend werken. Heb je hier vragen over of wil je meer weten? Neem dan contact op, we denken graag met je mee!